Címkék

2012. március 10., szombat

Minden rendben



Apró léptekkel közeledett. Meg-megállt bizonytalanul, nézett jobbra-balra. Egy-egy ajtó előtt megtorpant, a keze szinte már a kilincset érintette, amikor mégis meggondolta magát és tovább tipegett. Szórakozottan odalépett egy virágcseréphez, az ujjaival megtapogatta a földet – mintha azt vizsgálgatná, kell-e már locsolni. Kötött kardigánja kifordítva, félregombolva lógott a vállán, lábán kacsásan klaffogott a papucs.
Amint meglátott, felragyogott a szeme, talán megismert, de ebben nem voltam biztos.


- Tessék mondani, hol lakom? – kérdezte szorongva.
- Jöjjön csak, megmutatom – fogtam karon – Látja az ajtók színét? Azt kell figyelni. Ilonka néni a zöld folyosón lakik. A zöld folyosón az ötödik ajtó. Egy angyalka van a kilincsen.
- Tényleg? Zöld folyosó? Tudom ám, én voltam ott már egyszer, még az urammal. Amikor még élt szegény.
-  Ó, persze hogy volt! Hiszen ott tetszik lakni. Merre indult, kedves?
- A boltba mentem tejért. Palacsintát fogok sütni. Azt nagyon szeretik a gyerekek.
-   Hú, az finom! Hogy szokta készíteni? Tesz bele tejet is?
-   Tejet? Az meg minek? Nem szeretem a tejet. Én kávét szoktam inni.
-   De, a palacsinta! Tudja!
-    Palacsinta? – elkerekedett szemekkel végigmér – Éhes, lelkem?
- Nem, dehogy! – válaszoltam összezavarodva – Csak … Meg is érkeztünk. Látja? Zöld ajtó, kis angyalka a kilincsen. Ez a maga szobája.
-   Itt lakok?
-   Igen, Ilonka néni. Nézze csak, itt a kockás takarója.
- Tényleg! – csillant fel a szeme – Hogy maga milyen ügyes! Jöjjön, főzök magának egy jó kávét – a ruhásszekrényhez lépett és kivett egy párnacihát.
-    Ezt nagyon szeretem – szorítja az arcához – olyan finom, puha – aztán leült az ágyra, kezére tekerte az olvasót, és már mondta is az Üdvözlégyet.
-  Akkor most itt hagyom, Ilonka néni! Nem sokára jövök a vacsorával. Minden rendben?
Csak nagy sokára válaszolt, szemmel láthatólag zavartam. A szája némán mozdult, az olvasó apró rizsszemei pörögtek az összekulcsolt kezei között.
 - Igen, rendben. Ülök egy kicsit, aztán megetetem a tyúkokat.


 




Nincsenek megjegyzések: